Πόκερ Ελλήνων ξενοδόχων και ξένων tour operators

Μια σκληρή παρτίδα πόκερ, με βασικούς πρωταγωνιστές ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις, τους ισχυρότερους ευρωπαίους τουρ οπερέιτορ και μερικές από τις γνωστότερες ξένες αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους, βρίσκεται σε εξέλιξη το τελευταίο διάστημα.
Η «παρτίδα» πήρε φωτιά πριν από λίγες μέρες από μια αιφνιδιαστική κίνηση του δεύτερου ισχυρότερου ευρωπαίου τουρ οπερέιτορ: του ταξιδιωτικού ομίλου Thomas Cook, ο οποίος στέλνει στη χώρα μας περί το ένα εκατ. τουρίστες απ' όλη την Ευρώπη και ιδίως τις γερμανόφωνες χώρες, τη βρετανική αγορά και τη βόρεια Ευρώπη. Οι υπεύθυνοι του τουριστικού οργανισμού ενημέρωσαν, ήδη, τους κυριότερους Έλληνες ξενοδόχους ότι θα παρακρατήσουν το 5% από το υπόλοιπο των χρημάτων που τους οφείλουν για φέτος. Αν υλοποιηθεί η απόφαση, εκτιμάται ότι οι Έλληνες ξενοδόχοι θα χάσουν φέτος επιπλέον αρκετά εκατ. ευρώ, με αποτέλεσμα να μειωθεί ακόμα περισσότερο η ήδη οριακή ρευστότητά τους.
Ξενοδοχειακές πηγές εκτιμούσαν ότι το ψαλίδισμα κατά 5% των οφειλομένων που ανακοίνωσε προφορικά ο Thomas Cook θα μπορούσε να ερμηνευτεί πολλαπλά: Είτε ότι υποδηλώνει ταμειακό πρόβλημα του τουρ οπερέιτορ, είτε ότι μεταθέτει για την επόμενη χρονιά την εξόφληση των οφειλών του, είτε ότι επιδιώκει να ασκήσει πίεση στους ξενοδόχους για νέες μειώσεις τιμών για το 2011 με αντάλλαγμα να εξοφληθούν για φέτος.
Η κίνηση του Thomas Cook οδηγεί τους ισχυρότερους «παίκτες» της ελληνικής ξενοδοχειακής αγοράς να επιταχύνουν τα σχέδιά τους για δημιουργία πρόσθετων, συμπληρωματικών «καναλιών» πωλήσεων απ' όπου θα αντλούν πρόσθετη πελατεία. Στόχος τους είναι να απεξαρτηθούν όσο γίνεται από τον ασφυκτικό εναγκαλισμό των ισχυρών ξένων τουρ οπερέιτορ, οι οποίοι επιδιώκουν να κρατούν όσο γίνεται χαμηλότερα τις τιμές των δωματίων στα ξενοδοχεία. Το σχέδιο των ισχυρών ξενοδόχων περιλαμβάνει τη σύναψη συμφωνιών με γνωστές αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους (low cost carriers), ώστε να δημιουργηθεί ένα πυκνό δίκτυο αεροπορικών γραμμών που θα συνδέουν απευθείας ελληνικούς προορισμούς με δεκάδες ευρωπαϊκά περιφερειακά αεροδρόμια. Μ' αυτό τον τρόπο, θεωρούν ότι θα αυξηθεί η τουριστική κίνηση προς την Ελλάδα, ιδιαίτερα κατά τους μήνες πριν και μετά το καλοκαίρι (Απρίλιο, Μάιο και Οκτώβριο, Νοέμβριο). Σ' αυτά τα δρομολόγια θα διοχετεύουν πελάτες τους πολλοί μικροί, εξειδικευμένοι tour operators, ομάδες ανεξάρτητων ταξιδιωτικών γραφείων αλλά και tour operators που λειτουργούν αποκλειστικά στο Ιντερνετ. Όλοι αυτοί δεν μπορούν να στείλουν πελάτες τους εκτός του καλοκαιριού αφού δεν υπάρχουν πτήσεις.
Ο αρμόδιος υφυπουργός Γ. Νικητιάδης έχει συναντηθεί, ήδη, με ανώτερα στελέχη της ολλανδικής Transavia, της γερμανικής Air Berlin, της easyJet και, πρόσφατα, της Ryanair. Στις επαφές αυτές εξελίσσεται μια άλλη παρτίδα πόκερ. Η μεν κυβέρνηση ζητάει από τις εταιρείες να αυξήσουν τους επιβάτες τους προς Ελλάδα το 2011 προσφέροντας ως αντάλλλαγμα να καλύψει μέρος από τα διαφημιστικά τους προγράμματα που απαιτούνται για τα νέα δρομολόγια.
Οι εταιρείες χαμηλού κόστους από την πλευρά τους επιδιώκουν να δημιουργήσουν νέα δρομολόγια ώστε να απασχολούν αρκετά αεροπλάνα τους τα οποία αυτή τη στιγμή βρίσκονται στο έδαφος, καθώς οι εταιρείες προσπαθούν να μειώσουν τα λειτουργικά τους έξοδα. Έτσι, επιδιώκουν ουσιαστικά να εξασφαλίσουν επιδότηση για όσο γίνεται περισσότερα αεροπλάνα τους. Προτείνουν, λοιπόν, στην ελληνική πλευρά «φουσκωμένα» διαφημιστικά προγράμματα ώστε να μεγιστοποιήσουν τα χρήματα που θα καταφέρουν τελικά να αποσπάσουν.

Πηγή: www.enet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου