Εκτός του χάρτη της κρουαζιέρας θα μείνει και το 2011 η Ελλάδα, παρά τη νομοθετική ρύθμιση για την άρση του καμποτάζ. Τα προγράμματα ταξιδιών των κρουαζιερόπλοιων στην Μεσόγειο έχουν ήδη εκδοθεί και η Ελλάδα – και κυρίως το λιμάνι του Πειραιά - απουσιάζει για μια ακόμη χρονιά, ως αφετηρία ή ως τερματισμός κρουαζιεροπλοίων με σημαία τρίτων χωρών.
Βασική αιτία αυτής της κατάστασης, πέραν των κινητοποιήσεων του καλοκαιριού, αποτελεί και το γεγονός ότι συνεχίζει να εκκρεμεί τόσο η σύναψη των τριετών συμβάσεων που προβλέπει ο νόμος με τις ενδιαφερόμενες να δρομολογήσουν πλοία εταιρείες, όσο και η έκδοση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης που θα καθορίζει το περιεχόμενο των συμβάσεων. Η παρατεινόμενη αναμονή της κοινής υπουργικής απόφασης, εντάθηκε και μετά το πρόβλημα της ανακατανομής των αρμοδιοτήτων που προέκυψε με τον πρόσφατο ανασχηματισμό της Κυβέρνησης, καθώς την αρμοδιότητα ανέλαβε το νεοσύστατο υπουργείο Θαλάσσιων Υποθέσεων.
Σε αυτό το κλίμα, ακόμα και το γνωστό από τα φετινά επεισόδια στο λιμάνι του Πειραιά, Zenith το οποίο φέρει κοινοτική σημαία (Μάλτας), δηλαδή δεν υπάγεται στο Νόμο για την άρση του καμποτάζ έχει ήδη ανακοινώσει τον περιορισμό των δρομολογίων του. Όπως επισημαίνει ο τουριστικός και ναυτιλιακός πράκτορας της Pullman ιδιοκτήτριας του Zenith αλλά και της μητρικής Royal Carribean Cruises Μιχάλης Νομικός, ενώ πέρυσι το Zenith πραγματοποίησε 34 ταξίδια στον Πειραιά, φέτος τα περιορίζει υπό το φόβο των επεισοδίων σε 17, χρησιμοποιώντας για τα υπόλοιπα 17 το λιμάνι της Ραβέννας της Ιταλίας. «Μόνο από αυτή την ακύρωση χάσαμε περί τους 100 χιλ. τουρίστες», επισημαίνει ο κ. Νομικός, τονίζοντας τη διαφορά του ποσού που ξοδεύει ένας τουρίστας που απλώς διέρχεται με το κρουαζιερόπλοιο από ένα ελληνικό λιμάνι με έναν ο οποίος χρησιμοποιεί ως αφετηρία ή ως τερματισμό του ταξιδιού του ένα ελληνικό λιμάνι. Συγκεκριμένα, έχει υπολογιστεί ότι ο πρώτος αφήνει μόλις 65 ευρώ σε κάθε λιμάνι, ενώ ο δεύτερος περίπου 575 ευρώ.
«Οι εταιρείες θέλουν να έρθουν στην Ελλάδα και περιμένουν να δουν το κείμενο των συμβάσεων για να ξεκινήσουν τις διαδικασίες για τη δρομολόγηση πλοίων από το 2012», τονίζει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Navigator Travel Ανδρέας Στυλιανόπουλος η οποία αποτελεί τον αποκλειστικό αντιπρόσωπο της Royal Caribbean Cruises στην Ελλάδα. Ο ίδιος παρά το γεγονός ότι παρατηρεί πως αδειοδότηση όπως προτείνεται στην Ελλάδα δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο, ωστόσο αναφέρει ότι θα βρεθεί λύση και θα υπογραφούν συμβάσεις, καθώς έχουν αντιληφθεί στην κυβέρνηση ότι δεν μπορούν να επιμείνουν στο θέμα της σύνθεσης των πληρωμάτων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου